Zdecydowana większość przedsiębiorstw decyduje się na nawiązanie umowy z biurem księgowym. Wynika to oczywiście z zalet takiego rozwiązania. Nie oznacza to jednak, że można pochopnie podpisywać umowę z biurem księgowym. Na co trzeba zwrócić swoją uwage przed zrobieniem tego i po czym poznać, że mamy do czynienia z dobrym biurem księgowym”
Co zrobić przed podpisaniem umowy z biurem księgowym?
Przede wszystkim zanim podpiszemy umowę, trzeba będzie znaleźć dobre biuro księgowe w Szczecinie, które spełni nasze oczekiwania i zapewni nam taką opiekę, jakiej oczekujemy od biura księgowego. Z tego powodu trzeba przeprowadzić dość dokładny research z pomocą przeglądarki internetowej, która dziś należy do jednych z najlepszych narzędzi, gdy tylko potrzebujemy zdobyć jakiekolwiek informacje.
Gdy znajdziemy już biuro rachunkowe w Szczecinie, które nas interesuje warto porównać jego ofertę z konkurencją. Mowa tu zarówno o obowiązujących cenach, jak i o tym jakie opinie zbiera dane biuro księgowe, co znajduje się w jego ofercie, jaki jest zakres działań i co najważniejsze, czy biuro księgowe posiada OC, które ochroni nas w razie kosztownej wpadki.
Najważniejsze rzeczy przy podpisywaniu umowy z biurem księgowymi
Jedna z najważniejszych kwestii to oczywiście osoby zatrudnione w takim biurze. Powinny one posiadać odpowiednie wykształcenie, a także doświadczenie. Dobrym znakiem jest to, że taka osoba ukończyła wiele branżowych szkoleń, a do tego posiada Licencję Ministra Finansów. Z racji na to, iż nie jest obowiązkowa do uprawiania tego zawodu, może ona stanowić naprawdę świetny znak tego, że mamy do czynienia z wiarygodną osobą, która jest w stanie nam znacząco pomóc.
Równie ważne co osoby pracujące w biurze rachunkowym jest to, z jakich systemów i programów korzysta takie biuro księgowe. Warto, by biuro było przystosowane do pracy z nowoczesnymi systemami, które pozwalają nawet na wdrożenie księgowości cyfrowej, czyli całkowitego przeniesienia wszystkich dokumentów księgowych ze świata rzeczywistego do cyfrowego, dzięki czemu oszczędzamy wiele papieru, miejsca, czasu oraz co najważniejsze pieniędzy.