Jakie cechy charakteru powinien mieć skuteczny przedsiębiorca?

Wiele osób marzy o tym, by prowadzić własną działalność gospodarczą jednak nie wszyscy się do tego nadają. Możemy to bardzo wyraźnie zaobserwować w swoim otoczeniu. Są osoby, które od lat działają w biznesie, zmieniają branże, zakres działania i ciągle radzą sobie dobrze. Ale nie brakuje też i takich, którzy otwierają firmę z wielkim rozmachem i równie szybko ją zamykają pełnie rozczarowania i goryczy.

Szybkie zamykanie nowych firm bardzo często wynika z faktu, że początkujący przedsiębiorcy mają za mało kapitału na start i liczą jednocześnie, że zyski przyjdą szybko. Najczęściej jednak za powodzenie czy klęskę biznesu odpowiada osobowość przedsiębiorcy. Praca na swoim to specyficzny rodzaj działania, który wymaga pewnych cech charakteru. Aby pracować na swoim trzeba przede wszystkim być pracowitym i samodzielnym.

Przedsiębiorca, który prowadzi jednoosobową działalność nie może liczyć na to, że ktoś za niego coś zrobi, coś załatwi. Pewne czynności można płatnie zlecać na zewnątrz, na przykład obsługę księgową jednak i tutaj trzeba mieć rękę na pulsie i pilnować, co robi zleceniobiorca. Przedsiębiorca to osoba, która powinna mieć silny charakter. To ktoś, kto jest odważny i wytrwały. W biznesie nieustannie zdarzają się błędy, straty i porażki. Przedsiębiorca musi umieć to udźwigną i nie poddawać się.

Niepowodzenia i problemy to codzienność przedsiębiorcy, trzeba to akceptować i szybko się podnosić. Osoba pracująca na swoim musi też mieć duszę ryzykanta. W biznesie nie da się funkcjonować bez ponoszenia ryzyka. Musimy stale wprowadzać nowe usługi, testować nowych dostawców czy kurierów. Nie raz przedsiębiorcy przyjdzie zapłacić z góry nowej firmie za dostawę, bo inaczej się nie da a ryzyko jest zawsze, że może być oszukany.

Osoba, działająca w biznesie musi mieć dobre umiejętności komunikacyjne. Kontakty są tutaj niebywale istotne, ale jeszcze ważniejsza jest asertywność. Przedsiębiorca to ktoś, kto nie daje się oszukiwać w żaden sposób. Musi on umieć zareklamować usługę, upomnieć się o swoje i musi umieć także negocjować. Tutaj nie ma miejsca na wstyd czy zahamowania.

Przedsiębiorca musi być zorientowany na cel, jaki chce uzyskać i nie może po drodze zważać na sentymenty.

Dodaj komentarz